Over ons

Over ons

Hoe het allemaal begon

De voetbalvereniging Beuningse Boys, opgericht in 1945, is met de komst van het nieuwe sportpark in 2010 de grootste vereniging in de Gemeente Beuningen en met ruim 950 leden een van de grootste voetbalverenigingen in de regio.
Regelmatig is de wens naar een businessclub ge-uit. Veel initiatieven hebben het niet gehaald. In het najaar van 2016 durfde een groep van enthousiaste ondernemers het opnieuw aan om de uitdaging aan te gaan: Oprichten van een businessclub die (nieuwe) zakelijke contacten kan bewerkstelligen en die voetbalvereniging Beuningse Boys kan ondersteunen in haar maatschappelijke taak. De eerste gesprekken en vergaderingen waren dusdanig veelbelovend dat nu, enkele maanden later, de nieuwe businessclub Beuningse Boys een feit is.

Het bestuur

Het verhaal achter het logo

De Businessclub ondersteund de voetbalvereniging Beuningse Boys in haar maatschappelijke taak. Dat is verankert in onze missie en het voornaamste bestaansrecht van de Businessclub. Het uitgangspunt voor het ontwikkelen van de identiteit en specifiek het logo is dan ook het logo van de Beuningse Boys.

De grafische elementen en kleurstellingen vormden de inspiratie.

Anders dan de voetbalvereniging staat bij de Businessclub niet de voetbalsport centraal.

Bij de businessclub ligt de focus op onze 3 pilaren: ontmoeten, ondernemen en ondersteunen. Het zwarte vlak van een voetbal, verwerkt in het onderste gedeelte van het logo van de vereniging, is een mooi element voor het visualiseren van deze drie pilaren.

Nu is het zo dat juist dit grafische element aan de onderkant van het verenigingslogo staat.

Je zou kunnen concluderen dat het onderste gedeelte van het verenigingslogo het businessclub gedeelte zou kunnen vertegenwoordigen (door het zwarte vlak) en het bovenste gedeelte voor het voetbal, dus de vereniging zou kunnen staan.

Vanuit het perspectief van de Businessclub zou dit verkeerd zijn. Het zou andersom moeten zijn. En dat is wat we in de ontwikkeling van het logo hebben gedaan. We hebben het verenigingslogo 180 graden gedraaid. De strepen kwamen onderaan terecht en de zwarte vlakken bovenaan.

Het geheel is vervolgens in detail uitgewerkt en vormgegeven.

Onze missie

Ontmoeten, ondernemen en ondersteunen.

Wij zijn ondernemende vrienden die elkaar zakelijk ook iets kunnen bieden.

Wij hebben ons in deze businessclub georganiseerd omdat wij ervan overtuigd zijn dat we samen beter en meer kunnen bereiken.

Wij bieden onze leden enerzijds activiteiten en mogelijkheden om hun zakelijke netwerk uit te breiden, kennis te delen en concreet zaken te doen en anderzijds om daardoor samen een bijdrage te kunnen leveren aan de ondersteuning van het maatschappelijke doel van de vv Beuningse Boys.

Onze visie

De businessclub Beuningse Boys heeft als doel om een bijdrage te leveren om diverse projecten binnen de vereniging mogelijk te maken. Denk hierbij aan de opleiding van de jeugd, ondersteuning van het eerste elftal en een verbetering van de faciliteiten van de vereniging. 

Om dit doel te behalen vraagt de BC een financiële bijdrage voor een lidmaatschap en organiseert diverse activiteiten voor haar leden. 

Het verhaal achter het logo

De Businessclub ondersteund de voetbalvereniging Beuningse Boys in haar maatschappelijke taak. Dat is verankert in onze missie en het voornaamste bestaansrecht van de Businessclub. Het uitgangspunt voor het ontwikkelen van de identiteit en specifiek het logo is dan ook het logo van de Beuningse Boys.

De grafische elementen en kleurstellingen vormden de inspiratie.

Anders dan de voetbalvereniging staat bij de Businessclub niet de voetbalsport centraal.

Bij de businessclub ligt de focus op onze 3 pilaren: ontmoeten, ondernemen en ondersteunen. Het zwarte vlak van een voetbal, verwerkt in het onderste gedeelte van het logo van de vereniging, is een mooi element voor het visualiseren van deze drie pilaren.

Nu is het zo dat juist dit grafische element aan de onderkant van het verenigingslogo staat.

Je zou kunnen concluderen dat het onderste gedeelte van het verenigingslogo het businessclub gedeelte zou kunnen vertegenwoordigen (door het zwarte vlak) en het bovenste gedeelte voor het voetbal, dus de vereniging zou kunnen staan.

Vanuit het perspectief van de Businessclub zou dit verkeerd zijn. Het zou andersom moeten zijn. En dat is wat we in de ontwikkeling van het logo hebben gedaan. We hebben het verenigingslogo 180 graden gedraaid. De strepen kwamen onderaan terecht en de zwarte vlakken bovenaan.

Het geheel is vervolgens in detail uitgewerkt en vormgegeven.